Zita! ♥

Igår for jag till Arvidsjaur för att hälsa på Zita (min förra ponny för er som inte vet det). Har saknat henne otroligt mycket, om det inte vore för att jag växte ur henne så skulle jag förmodligen aldrig ha sålt henne. Fast hon har kommit till världens bästa hem, så även om jag ibland saknar ihjäl mig efter henne så är jag jätteglad att hon hamnade där hon hamnade. Och hade jag inte sålt henne hade ju inte heller Sokrates kommit in i mitt liv. Så även om det var väldigt väldigt tråkigt och jag tycker om henne precis lika mycket än så är jag så himla glad att Zita är där hon är.

Som sagt så bor hon alltså i Arvidsjaur nu där hennes matte Mathilda och skötare Josefine behandlar henne som en liten prinsessa. Dom är verkligen jättesöta ihop, det gör nästan ont i mig att se hur fina dom är tillsammans, haha. Dom är ute på lite tävlingar då och då, håller i gång henne, hoppar, badar om somrarna (som Zita älskar såå mycket) är med på olika aktiviteter osv. Hon mår verkligen bra den lilla tanten som blir 22 år gammal den 11 juni, det kan man inte tro när man ser henne!

Haha ååhh, min lilla pusspuss-envisa-söta-bestämda-lilla-gullleponny!! Vet inte vad jag ska skriva så jag bjuder på lite bilder på Zita. :-)




Hahaha, den här bilden gjorde jag när jag ganska nyligt hade fått Zita, snart sex år sedan!




Zita och Elin på hoppträning för Linda!



Zita när hon hade varit 3-4 dagar hos mig. Här var hon 16 år gammal. :)




Zita i full färd med att spöa en av hagkompisarna...




Jag och Zita på dressyrtävling! :)




Jag och Zita på hopptävling ;)




Jag och Zita tar ut pengar i stan...



Hoppträning för Linda!




Hoppträning återigen, bra att ingen ser vart vi är påväg, haha.




Påväg in till stan med en kompis för att hämta upp hennes karl på busstationen!




Ute i skogen i -25 grader! Här var Zita 19 år :)




Förra gången jag var och hälsade på henne i Arvidsjaur.




Igår ♥



Bra att jag blundar...



Hjärtat!


Också klassikern:


Finns hur många som helst såna här bilder på oss, våran klassiska fotopose... Hahah







Nu får det räcka med bilder, haha!

/Celia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0