Håhåjaja!

Idag blev det ett pass på planen för herr Sokrates. I vanliga fall tycker han planen är bland det tråkigaste som finns, han bråkar, är seg och allmänt less. Men ändå sedan vi flyttade till Pitholm tycks han ha en tickande bomb inom sig, han var så pigg och stark att jag trodde jag skulle dö av både trasiga armar och andnöd. Kunde inte ens skritta fram på långa tyglar för att han direkt började galoppera och trava var inte lönt det heller, i varje hörn fattade han galopp och drog iväg som en annan ångvält. Fy i satan så pigg och stark han var, blev galopp en timme i sträck för att jag inte fick stopp på hästjäkuln. Aldrig har mina armar varit så trötta! Att hålla ihop en häst på ca 180 i mankhöjd och 700+ kg i vikt är totalt omöjligt.

För att ens kunna skritta av den pigga dåren var jag tvungen hoppa av och blåhålla i tyglarna så att han inte skulle springa över mig. Det var en pers!!!

Men det är kul att han är pigg iallafall men lite får han gärna lugna ner sig...



Agatha och Sockan förra vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0