Uppdatering!

Har både tråkiga och roliga nyheter.
Börjar med den tråkiga. Har inte bloggat så mycket den senaste tiden då jag inte haft så mycket att säga. Laban såldes idag till Ö-kalix. Red han sista gången igår, for ut och skrittade barbacka tillsammans med Amanda & Don. Det var riktigt mysigt och en bra sista ridtur. Men hade gärna haft fler. Min finaste alltså. Kommer sakna honom i sinne men vet att han kommer få det bra, och jag & Emma ska hälsa på honom så ofta vi bara kan. Har inte riktigt förstått det än, men det känns i hjärtat nått så oerhört.


Första gången jag hade Laban själv, ungefär 10 månader sen. Men känns som att jag känt honom så mycket längre, och önskar att det hade blivit så mycket längre. Men fattar varför tjejen köpte honom, han är lätt att bli fast vid, och är glad att Emma kände henne så vi kan ha kontakt med henne och se hur det går.

Nu till den goda nyheten.
På fredag, drar jag tillsammans med Emma & Celia till umeå för att provrida en fuxvalack.
Känns helt underbart att säga det, det är jag som ska provrida. Efter alla dessa år av längtan till en egen häst så sker det!! Dock foder, men det är lika underbart. Håller alla tummar på att jag gillar hästen, och att jag får honom. Men också på att jag får ta Labans gamla stallplats! Berättar mer om hästen då jag provridit osv, men två bilder kan ni få! :-)



Allt jag har fått veta om honom hitills låter jätte bra, så nu är det bara att bilda sig en egen uppfattning.
Är riktigt förväntansfull och pirrig, ska bli så himla kul!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0