Dagens motion.

Det var då ett evigt tjorv att ta sig in på denna blogg, skriver alltid fel när jag ska logga in och glömmer hela tiden bort bloggadressen, haha. Nåväl, nu när jag tillslut tagit mig in här så kan jag berätta att idag fick sig Sockan ett longeringspass. Aningens tråkig motion men hade ut en equiterapeut för någon dag sedan och fick order att ta det lugnt i några dagar efter det. Sockans favoritsyssla är ju inte precis att bli longerad, det är suck och stön och en hyffsat missnöjd häst som lunkar runt. Förstår honom dock, inte särskilt roligt att bara springa runt i cirklar men tycker det är ett bra sätt att se hur hästen rör sig (vilket är viktigt nu efter att han blivit tillfixad av equiterapeuten) och även ett bra tillfälle att träna röstkommandon. Sokrates är faktiskt jätteduktig på det, säger jag trava så travar han och säger jag galopp så galopperar han. Duktigast av allt är han nog på att sakta av, hinner knappt säga något så har han saktat av, hehe.

Avslutade iallafall passet med att ha honom lös och påminna han om gårdagens träning och det funkade finfint. Har förresten en (jättetråkig) film på en av Sokrates favoritsysslor. Smaka på hinkar!

/Celia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0