Träningstävling på G kanske?

Just suttit och kikat på ridskolans kommande aktiviteter och funderar starkt på att prov tävla Laban. Det är en klubbdressyr den 31 mars och en klubbhoppning den 5 maj. Dessvärre så får man inte tävla dressyren på pelham, och har provat Laban på både två/tredelat och kan väl säga att det inte gick allt för bra. Tror Celia kan intyga det. Det är så att min fläckiga favorit är ganska stark, men den senaste tiden så har han blivit mer känslig så kanske funkar det ändå. Har ju som ändå ganska lång tid på mig att träna. Älskar att jag nämner ridskolan i varje inlägg, när jag var där för första gången påriktigt i Måndags, annars inget på flera år!

Åter till ämnet. Hoppas verkligen att jag kan tävla trots att det inte är nån stor tävlig så är det ju ändå en början. Övning ger färdighet som man brukar säga, och jag har hört av Labans ägare Emma att han minsann är lite rädd för läktaren (publiken) Så en klubbtävling skulle nog sitta fint som en första start. Kanske inte våran specialité med dressyr men har faktiskt själv börjat gilla dressyr mer sen jag började rida lill skruttet. För han försöker verkligen och eftersom att ingen av oss kanske är några dressyrstjärnor så är det kul att vi lär oss tillsammans.
Finaste skruttet ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja självklart ska ni tävla! :)

Bara sätta igång att hoppa honom på riktigt igen så kommer ni ta hem skiten :D

Ni är så duktiga!

2012-01-19 @ 07:44:25
URL: http://emmasteenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0