Lista

Första hästen du red? Vranak, min grannes förra häst!
Första hästen du hoppade med? Nutte på ridskolan, tro det eller ej!
Första favorithästen? Artemis som stog på ridskolan!
Första tävlingen? Det var en klubbdressyr med Nutte!
Första egena ponnyn? Inte haft någon! Men hade en foderponny då jag var mindre, pontus:)
Första egna stora hästen? Har ingen, men får snart!
Första hingsten du red? Tror inte jag ridit någon hingst!
Värsta hästen du ridit? Haha troppe, inte för att han är så farlig men han gillade verkligen inte mig. Så fort jag gick in i boxen så skulle han bitas eller sparkas, och då jag red skulle han kasta av mig! Haha
Värsta ritten? Då jag hade med Laban till Celias stall och vi skulle försöka rida ut, gick inte direkt bra då hästarna inte hade en positiv inverkan på varandra. Men kan inte säga att jag har någon "värsta" ritt, menar fast saker och ting gått dåligt så händer det ju alla och det är ju inte så att jag blivit rädd eller så?
Värsta avtrillningen/avkastningen? Är nog antingen från sockan eller Harley! OM man tänker på skadorna, tycker väl inte att någon av dom var så farliga egentligen!
Största hästen du suttit på? Sokrates!
Minsta hästen du ridit? Bettan på ridskolan, hade henne i 3 veckor under sommarlovet då jag var liten :-)
Favorit b-ponny? Beata! :)
Favorit c-ponny? Zack!!
Favorit d- ponny? Zita :)
Favoritsadel? Zitas hoppsadel var riktigt skön, zaldi!
Favorittäcke? Den var klurig!
Favorit schabrak? Det är ju lika på vilken häst man har, alla hästar passar ju inte i allt. Men har ett nu som jag köpte till Laban, svart med silvrig kant och röda detaljer. Riktigt snyggt! :)
Pullar- eller engelsk nosgrimma? Hoppning pullar, dressyr engelsk :)
Benskydd eller benlindor? Benskydd är ju mer bekvämt, men tar gärna lindor om jag ids då jag ska rida dressyr!
Skor eller barfota? Skor
Lång eller kort man? Det beror ju på hästen, men tycker det ser mer välvårdat ut med kort :)
Ljus eller mörk fux? Beror på hur ljus, men båda är fina!
Ljus eller mörk brun? Mörk!
Svart eller vit? Svart, vitt är en väldigt jobbig färg att ha på sommaren.
Bred eller smal bläs? Breda är sötast!
Stjärn eller bläs? Bläs, men det beror ju på hästen:)
Med eller utan strumpor? Strumpor är snyggt , speciellt när dom är jämnhöga.
Syntet- eller lädersadel? Läder såklart.
Hopp eller dressyrsadel? Ska man hoppa så en hoppsadel, rida dressyr så tar man en dressyrsadel??
Hoppning eller dressyr? Hoppning!

/ Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0