Presenning och massa annat bus.

Haha igår fick jag ett riktigt roligt sms av Li som löd såhär:

"Prisse har lekt med presenningen hela kvällen och haft jättekul o sockan har varit livrädd för honom :)"

Finns en förklaring till varför han ens varit i närheten av en presenning.
Igår gjorde jag och Celia skräcktest med hästarna. Vi la fram en svart säck, ett paraply och en presenning.
Sokrates hade inga problem med den svarta säcken eller paraplyt, men presenningen var då det läskigaste han någonsin varit med dom. Surprise tyckte inte att någonting av sakerna var läskiga, vi fick dra den svarta säcken över honom, paraplyt fick vi snurra brevid honom och han gick och travade över presenningen och tyckte vi var idioter som trodde att han skulle reagera annorlunda. Så vi kom på en idé. Eftersom Sockan alltid tar Surprise hö, så la vi in presenningen i hagen och la Suprise hö på den, och då fick han minsann äta ifred. Men Prisse hade tydligen missuppfattat vad den var till för och hade istället jagat Sockan med den. Hahaha, nu kanske min lilla röda får lite respekt i hagen iallafall! ;) Stackars Sockan..

Har en film på när jag longerar honom över presenningen som dyker upp någongång framöver, hade lagt upp den nu om det inte vore för att den var på Celias mobil!

såhär obrydd var typ Surprise.

 

Idag ska min mamma följa med på stallet, vi ska rida förbi Tina och Surprise ska få testa en hopplatta. Inte för att det kanske var Prio 1 att köpa det, men Tina sålde en så billigt så om han kan ha den så köper vi den! :) I helgen så är jag och Celia hemma själva, så det blir nog många långritter under påsken! ;)

För er som vet att jag har en till blogg på blogg.se så ska jag också meddela att jag flyttat den till Wordpress då jag ska prova på att blogga där, här har ni länken dit!

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0