Tossig toker.

Det är nu allt livat i holken i Sockans nya stall! Han och Chessi lever rövare och rymmer, manglar staketet till hagen, far till de andra hästarna och jagar upp dom och gud vet vad. Detta och den extrema kylan har gjort så att de har fått stå inne nu i två dagar (förutom den korta stunden de var ute idag då Sokrates hann gå igenom staketet) och det har lett till en sådan extrem överenergi hos min häst att han håller på att krypa ur skinnet. Idag när jag longerade honom var han fullkomligt galen, hann inte ens länga på linan och låta honom skritta fram så bar det iväg i full galopp. Han drog världens rodeorunda, hoppade, sparkade, halkade, bockade, viftade på frambenen, drog slidestops, kastade sig, burnade och blev aldrig heller trött!

Tror han galopperade konstant i över en timma, han gick knappt att trava av för att han var så dampig. Han spärrade upp näsborrarna och frustade och blåste och var på tårna hela tiden, inte ens när vi gick tillbaka till stallet kunde han ta det lugnt utan det var svansen rätt ut och världens luftigaste trav som gällde.

Imorgon hoppas jag han är lite lugnare, ska ta ut honom i hagen när jag kommer dit (det ska tydligen ligga kring 27 minus imorgon med) och se så att han håller sig där han ska vara och sedan ska han longeras och ridas igenom ordentligt för det här håller ju inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0