Nytt bett

Sådär, nu är jag utvilad efter en god natts sömn, ett utsläpp av hästar samt några timmar till av sömn. Det jag skulle berätta igår innan jag upptäckte hur mycket klockan var är hur otroligt fin Sokrates var igår. De senaste dagarna har han dragit iväg som en megahet hopphäst framför ett hinder vid varje tillfälle och studsgalopperat när jag hållt in honom, trots att vi bara varit på planen och försökt dressyra. Därför passade jag på att köpa ett nytt bett åt honom igår när jag, Elin och Sophie var på Hööks. Blev att jag köpte ett kimblewick då det är skarpare än det jag har nu (ett tredelat) men ändå inte hör till de skarpare betten utan räknas som ett mellanskarpt. Och det gjorde susen! Han var så otroligt fin, hade ingenting i handen, hade kvar samma bjudning han haft de tidigare dagarna men omvandlade det till att bära upp sig själv och arbeta genom hela kroppen istället för att vara bångstyrig och het. Han gjorde halt direkt från galopp (tidigare har jag ju inte fått stopp på han överhuvudtaget, haha) och galopp från skritt (detta har han haft jättesvårt för i och med att han haft ajaj i ryggen) och var så lyhörd och fin! ♥

Elin har någon film på när jag red så får se om den dyker upp någon gång, annars får ni vänta tills bilderna från igår är redigerade! :-)

/Celia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0