Elin & Laban

Berättat lite "snabb"info om mig och Laban, även andra så trevligheter.


Namn: Elin Öberg
Smeknamn: Nutte, (Celia tvingar mig skriva snuttekudden).
Född: 4 December, 1994. (Tråkigt jag vet.. beskyll mina föräldrar)
Längd: 160 nått..
Bor: Piteå, djupviken.
Intresse: Har en heldel intressen, beror helt på vad jag känner för. Vissa dagar gillar jag att knäppa kort med kameran och filma intressanta händelser som då jag och Celia sitter och pratar. Andra dagar ligga i sängen och kolla på serier, åka bil med min rallydåre till bästavän, sätta klackarna i taket eller ta en och annan tur med min fläckiga springare.

Övrig fakta: Denna fråga gav en då inte direkt mycket insperation. Björjade rida som 6-7 åring på Piteå ridklubb, och efter åren som gick tog jag mig an dom busiga små rackarna. Hade då också en fläckig favorit, Zack. Han var min älsklingsponny i högsta grad, och fick jag inte honom på lektionerna så bört jag till mig honom minsann. Hoppningen vart ganska tidigt en favorit gren, och min första tävlingsponny var en fet liten hårig fjording som hette Pontus. Låter kanske inte lovande? Samma tänkte jag. Men jag tränade upp honom från att ha varit rädd för bommar och inte kunna galoppskänkeln till att hoppa bana på 120 och enkel hinder på 135-140. Red även Celias häst Zita, men då hon köpte Sokrates som minst sagt är ett stort jävla as så klarade jag inte riktigt av det med mina korta ben. Så istället började jag som medryttare på Laban, som jag rider nu och snart tagit hand om i ett år.  Men mer om det längre ner. Vart avkastad av Celias så kallade jättebäbis i slutet av sommaren så mina knän är inte längre vad dom en gång varit..


Här har vi min första favorit, Zack.

Här en en bild på Pontus, min foderponny. Dessvärre hans ägare på bilden.

Ska egentligen gå andra året på gymnasielinjen Omvårdnads just nu, men valde att ta ett studieuppehåll då saker och ting inte varit som det ska med framför allt mig. Så nu har jag en praktik på Ridskolan, riktigt grym praktik faktiskt!

Namn: Laban
Smeknamn: Labbe, skruttet, Labé, Joe labero.
Ras: Okänd
Kön: Vallack
Född: 1999
Mankhöjd: 155cm var det då senast.
E:
U: -
Intressen: Rymma från hagen. Hör och häpna, det lilla skruttet rymde från betes hagen till och med, endast för att säga godmorgon till stallägaren Annso. Därav har han 6st eltrådar ist för 2 i sin hage. Annars då? Äta mat, skrynkla mulen som förövrigt är väldigt köttig, irritera stressade morgonjourare med att inte vilja gå ut från boxen, eller kvällsjourare med att inte vilja komma in från hagen. Annars delar jag och Laban ett stort intresse vilket är hoppning. Den lilla köttbullen kastar sig över vad man än her fram, och hur högt det än är. Nästan, är hindrena för låga så är dom väldigt läskiga enligt Laban.

Övrig fakta: Stillastående bilar är riktigt läskiga, men inte dom som är i fullfart. Nämen, vi har snart ett års jubileum. Och efter den tiden har Laban utvecklas riktigt bra! Han var tyvärr halt och det varade över nästan hela sommaren, men han kom tillbaka bättre och finare än innan. Han började få muskler han aldrig tidigare visat en tendens att ens ha, han utvecklades inom hoppningen och gick från "sälhopp" till riktiga kanon tekniker och han vart även en riktig pingla i dressyren. Kan dock inte ta åt mig all creds för det, Labans supersöta ägare Emma Stenberg ska väl ta lite mer av äran. Men jag, Emma och Laban är som ett kanon team, funkar bra på alla plan tillsammans och är faktiskt en av dom bästa "ägarna till medryttarhäst" som jag haft. Vårat lilla skrutt.


Första gången jag hade Laban själv!

I början av denna sommar om jag inte minns helt fel.

Som sagt, köttig.









Så här slutar det då min lata kompanjon Celia följer med till stallet för en liten tur....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0