Klipp klipp

Herre jespas så länge det tar att klippa en häst. Trots att jag gjort det hur många gånger som helst så glömmer jag varje gång bort vilken fruktansvärd tid det tar och hur extremt hårig man blir. På Zita kunde man ha hela hästen rakad på ungefär 1-1½ timme men när Sockan är några storlekar större så tar det en jäkla tid, idag har vi hållit på i fyra och en halv timme och än är inte hästen klar! Förstår det inte. Klippmaskinen gav dock upp emellanåt då det egentligen är en rakapparat man ska använda på människor och inte en som är van att ta itu med hästhår. Så kring halv tio la vi av med klippningen och lät maskinen och Sockan vila så får jag klippa klart resten imorgon, har kvar över korset, lite under magen och sen återstår bara att fixa till alla ojämnheter, vilket lär ta en jävla tid då klipparn fick fnatt emellanåt och gjorde lite fina, kala fläckar.

Nåväl, då vet ni iallafall vad jag och Sokrates har gjort idag. En före-efter bild dyker troligtvis upp någon gång imorgon!

/Celia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0