Ridtur i mörkret

Nu står det två till renar i vårat stall. Så vi har 3st och en heter enligt Anton tydligen stålmannen. Klyftigt. Kan väl säga att min fläckiga vän inte direkt uppskattade dessa så fyrbenta djur, bara doften av dom fick han att stegra inne i stallet. Men så fort vi kom ut där dom var så brydde han sig inte alls. Fast ingen har väl heller påstått att en häst är det smartaste djuret. Hur som helst så tog jag en tur till ridskolan tillsammans med Amanda & Don i mörkret. Det gick riktigt bra faktiskt och Laban verkade tycka att det var så kul att få vara ute och galoppera. Han verkligen hoppade in i galoppen och man kände att han bara ville att jag skulle släppa efter. Hade självklart gjort det om det inte vore för att det var en väg där det kunde komma massa andra människor. Efter en härlig ridtur så sa jag godnatt till Laban med en puss på kött-mulen och ett äpple att knapra på!
Antar att ingen som inte är hästintresserad läser denna blogg, men för er som tvivlar på ridsporten kan ju iallafall ta sig en titt på hur jävla hårda vi ryttare egentligen är ;-)
Over&Out /Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0