Blogglista!

Första hästen du red? Minns att jag red Diamant Dally som stod på PRK för flera år sedan, det var innan jag börjat rida på ridskola själv.
Första hästen du hoppade med? Tror det var Gringo på ridskolan.
Första favorithästen? Skogs Mulle, han blev jag skötare på!
Första tävlingen? Första riktiga tävlingen var med Zita, antingen var det en distans eller en dressyrtävling, minns inte vilken som var först!
Första egena ponnyn? Zita III, min svarta lilla New Forest.
Första egna stora hästen? Sokrates! :)
Första hingsten du red? Vet inte om jag har ridit någon hingst?
Värsta hästen du ridit? Har nog aldrig ridit någon riktig värsting, Sokrates är ju den jag verkligen skadat mig när jag trillat av, men han är ju ingen bråkstake med syfte att döda precis, han var ju blott fyra bast då! Goofy (fullblod) har också humör och kan vara rätt så skarp och svårhanterad men han har jag aldrig flygit av eller haft några större problem med.
Värsta ritten? Var när jag och Sokrates mötte två travhästar på rakan, Sokrates blev så fruktansvärt rädd och blockad i huvudet, trodde han skulle stegra över eller gå omkull, han hade verkligen ingen styrsel i benen och var mer i luften än på marken.
Värsta avtrillningen/avkastningen? Sokrates på travbanan, var ingen obehaglig avramling direkt men lyckades inte landa på bästa tänkbara sätt precis, så blev att besöka akuten och hoppa på kryckor!
Största hästen du suttit på? Sokrates, haha. Mycket Sockan just nu! :-)
Minsta hästen du ridit? Typ Pepsi på Jonsgården, en liten shetlandsponny.
Favorit b-ponny? Har knappt ridit någon b-ponny. Casper var ju rätt gullig dock!
Favorit c-ponny? Pass! :)
Favorit d- ponny? Zita såklart. Och Thowra som stod på ridskolan, så otroligt fin häst.
Favoritsadel? Den skönaste jag har ridit i är nog Sockans förra, en Pessoa Legacy.
Favorittäcke? Tror vintertäcket jag hade på Zita. Ingen aning vad det var för märke men det var svart och hade riktigt bra knäppen, både framtill och på maggjordarna. Hade även avtagbar hals!
Favorit schabrak? Vet faktiskt inte, varierar från dag till dag beroende på vilken outfit vi kör på!
Pullar- eller engelsk nosgrimma? Engelsk!
Benskydd eller benlindor? Benskydd, vissa är faktiskt riktigt snygga! Plus så är det jobbigt att linda.
Skor eller barfota? Skor
Lång eller kort man? På Sokrates är det såklart en kort och välfriserad man, men på grövre hästar är det otroligt fint med lång man.
Ljus eller mörk fux? Ljus! :)
Ljus eller mörk brun? Mörk helt klart!
Svart eller vit? Svart, som Zita och Thowra!
Bred eller smal bläs? Bred är väldigt gulligt.
Stjärn eller bläs? Stjärn! Speciellt när det är format så här ♦! :)
Med eller utan strumpor? Strumpor är snyggt , speciellt när dom är jämnhöga.
Syntet- eller lädersadel? Läder såklart.
Hopp eller dressyrsadel? Gillar hoppsadlar bättre men med Sockan t ex, som jag köpte när han var fyra så valde jag att ha en dressyrsadel eftersom jag kände att det då var viktigare att utbilda honom inom dressyren än inom hoppning.
Hoppning eller dressyr? Hoppning! Så otroligt roligt!

/Celia



Finaste Zita.



GulleThowra som nu mer är på de evigt gröna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0