min röda

Är helt slut! Borde egentligen sova, men kom på att jag glömt att blogga. Trodde aldrig jag skulle kunna komma hem vid 21 och vara trött. Det är Surprise förtjänst! Duktig pojke. Idag var jag på ridskolan som varje Onsdag och hjälpte personalen. Började med att släppa Pelle i ridhuset och jävlar vad han sprang runt. Han har varit öm i hovarna sedan han skoddes i måndags(?) och har inte velat gå på framåt och har därför stått. Men han är på G nu igen :) Därefter fortsatte jag med Talent! Riktigt fin ponny, hade velat ha honom alltså! Sen hann jag inte så mycket mer än intaget och sedan hämtade Celia mig och vi for vidare mot Pitholm. Eftersom att klockan var vid 16 så bestämde vi oss för att rida innan det vart mörkt då det blir helt kålsvart på heden! Dessvärre måste man skritta 1h innan man kommer till en sträcka där man kan trava och galoppera, sjukt störigt! När jag och Celia tagit oss dit så sätter vi hästarna i galopp och Surprise var verkligen ett nervvrak! Två bilar kom och eftersom att vägen är så smal så fick vi gå ner i diket. Av nån anledning så vart Surprise väldigt rädd (eller så fjantade han sig) för bilarna och började jappa fram och tillbaka, hit och dit! Knäpphäst, men han lugnade ner sig efter ett tag och efter det gick allt klockrent! Var hem en snabbis och kastade i mig mat innan jag for tillbaka till stallet för kvällsjour, Celia hjälpte mig så det gick fort! La ner ett grovjobb med spolspiltan och nu är den kliniskt ren (haha nästan iallafall) innan jag pussade på min fina röda och for hem!

Imorgon blir det uppstigning 08.00 för ridning med Sophie 08.30! Ska befinna mig på ridskolan 12.30 också. Haha! Kanske inte så konstigt att man är trött på kvällarna, förr gjorde jag ju inget ansträngande direkt! Men inte klagar jag! ;-) Är verkligen sämst på att ta bilder på honom förresten, ska försöka ta några imorgon... Men hittade några gamla på Nathalis Facebook, så här kommer dom! Hoppas att det är okej för dig Nathali att jag lägger upp dom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0