Klantig som vanligt...

Vi är inte allt för duktiga med uppdateringen på denna blogg så därför får ni nu ett litet inlägg!

Idag när jag kom till stallet hade jag galopparbete i tankarna. Dessvärre upptäckte jag att Sokrates hade trampat sig precis vid kronranden så han har ett långt, köttigt jack ändå ut på hoven. Inte så pass att de skulle behöva sys eller så, han blödde inte heller utan det såg snarare ut som om det för några dagar sen varit enormt köttigt och blodigt men att det nu börjat gå ihop. Konstigt eftersom han måste ha fått det någon gång under dagen då han inte hade det igår och jag kollar igenom honom varenda dag.

Han var iallafall inte alls varm eller öm så jag sprayade på blåspray och tog ut honom på planen och satte honom i longerlinan för att se hur han rörde sig. Hann inte mer än att ge efter på linan så att han skulle kunna skritta runt mig innan det bar av i full galopp med ena riktiga bakutsparkar och en acceleration värre än en ferrari. Halt var han då inte kunde jag konstatera med en gång och med energi som ett elkraftverk typ. Fullkomligt galen, inte konstigt att hans stackars ben far illa! Tog mig ungefär en halvtimma innan jag fick honom att ens kunna trava utan att tvärgaloppera iväg i varje varv, jisses vad han var pigg. Förstår inte vars denna energi kommer ifrån?

Ska iallafall se imorgon hur såret verkar, det är verkligen tur att han inte är känslig av sig för så ofta som han trampar på sig själv så skulle han ha varit blockhalt för länge sedan och jag aldrig ha kunnat rida. Tackar gudarna för att han är rejält byggt med stora hovar (kanske därför han alltid trampar på dom...) och stadiga ben!

/Celia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0