Bra dag för herr S!

Här uppdateras det för fulla muggar!

Tänkte bara berätta om gårdagen, då jag och Elin löslongerade Sockan "på riktigt" för första gången. Nog har jag gjort saker med honom förut då han har varit lös men då har vi alltid varit i hagen, dvs väl inhägnat. Igår hade vi honom på ridplanen som är helt oinhängnad där jag aldrig tidigare vågat släppa honom då man inte riktigt vet vad för intressanta grejer som pågår i huvudet på en femåring.

Men som sagt, släppte honom lös, det gjorde vi. Också övade vi på att han skulle följa efter oss dit vi gick, stanna när vi stannar och backa när vi backar osv. Ja, ni vet. Och han var jätteduktig! Han tyckte det var så pass roligt när jag och Elin "gjorde halt" och sedan sprang iväg att han var tvungen hoppa rätt upp i luften och sedan galoppera efter oss. Hur söt som helst, min lilla bäbbe. Han var så nöjd efteråt att hans lycka sken upp både mig och Elin och till och med schäfern Emma som för tillfället befann sig i stallet blev så glad att hon var tvungen att slicka honom på mulen av ren iver. Vilket såklart gjorde Sockan ännu lyckligare, hundar är av någon anledning något som får Sokrates upp över öronen lycklig och nyfiken.

/Celia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0